preskoči na sadržaj

Obrtnička škola Osijek

Login
Kalendar
« Kolovoz 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Dokumenti za prikaz
Oglasna ploča
Tražilica
Anketa
Zainteresirani ste za upis u Obrtničku školu Osijek?




Korisni linkovi

 

Potražite nas na


Brojač posjeta
Ispis statistike od 14. 3. 2013.

Ukupno: 162377
Ovaj mjesec: 978
Ovaj tjedan: 46
AH, TAJ RASPORED SATI

 

Mnogim učenicima dolazak u školu i boravak na nastavi pravi popriličnu frku. Nije nam lako dolaziti u školu kada prvi sat započinje već u sedam sati, a onda nas čeka još sedam ili osam sati sjedenja u klupama. Odgovore na pitanja zašto je to tako potražili smo u Stručno-razvojnoj službi u razgovoru sa profesorom Rudolfom Zorinićem.

Zbog čega imamo svaki dan sedam ili čak osam sati nastave?

Organizacija nastave u školi je vrlo složena i zahtjeva temeljitu godišnju pripremu svakog nastavnog plana i programa,odnosno nastavnog predmeta i zanimanja. Za ilustraciju,mogu vam reći da mi trenutno u školi radimo po četiri različita obrazovna modela. Imamo učenike koji pohađaju nastavu po klasičnom i dvojnom sustavu,zatim,one koji idu po jedinstvenom modelu obrazovanja te one koji idu po posebnom programu. Svakom od tih sustava obrazovanja Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta je točno propisalo koliki je broj nastavnih sati koje učenici moraju pohađati u školi kroz općeobrazovni, stručni ili izborni dio.Škola tu ne može ništa oduzeti ili dodati. Primjerice prvi razredi koji idu po JMO moraju tjedno imati 9 sati općeobrazovnog djela, 7 sati struke te jedan sat izborne nastave. Kako je raspored napravljen da idete jedan tjedan na praksu, a drugi u školu morate odraditi, potrebno je u tom nastavnom tjednu kada idete i školu odraditi dvostruki broj sati. Zbog toga imate svaki dan tako puno sati. Mi smo svjesni činjenice da to nije lako izdržati,ali za sada nemamo mogućnosti utjecati na broj sati koji provodite na nastavi.On bi se mogao smanjiti kada bismo išli u školu i subotom,ali za to je potrebno dobiti dozvolu ministarstva. Donošenje takvih odluka zahtjeva široku analizu i dogovor svih strana uključenih u sustav obrazovanja.

Što bi se moglo učiniti da prvi sat nastave ne započinje već u sedam sati?

Imamo puno putnika koji jako rano ustaju da bi stigli na nastavu. Dobro ste rekli, imamo 40% učenika koji putuju iz daljnjih mjesta u školu. Nastava započinje u sedam sati zbog dvije smjene. Pomicanjem početka nastave dovelo bi do toga da bi druga smjena završavala kasnije, a to upravo, zbog brojnih putnika, želimo izbjeći. Osim toga troškovi školovanja putnicima bi znatno porasli kada bi u jednom tjednu imali nastavu u školi i praksu, jer biste morali kupovati prijevozne karte za cijeli mjesec, a ne samo za pola mjeseca, kako sada mnogi čine.

Zašto nama frizerima nastava nikada nije u drugoj smjeni?

Popodne ne idete iz razloga što bi vam nastava tada završavala u 19:50, a kada biste li imali sedam sati u 20:50. To je, također, jedan od razloga zašto nastava počinje sat vremena ranije nego u drugim školama.

Zbog čega nemamo kantinu u školi?

Nemamo odgovarajući prostor,a i mi se ne možemo baviti ugostiteljstvom.Kantina je postajala prije desetak godina kada je privatniku ugostitelju dozvoljen rad,ali on nije našao ekonomsku korist da bude duže otvoren te je ubrzo zatvorio.

Na koje probleme nailazite u svom radu?

Velike problem u organizaciji rada škole izazivaju stalne ili nepravovremene promjene planova i programa. Primjerice godišnji kalendar za šk. god. 2004./2005. izazvat ce probleme zbog toga što nedostaje pravilne sinkronizacije u radu. Upisi u 2. i 3. razred obavljaju se 1. rujna, a istog bi dana prema Pravilniku o početku i završetku nastavne godine trebala započeti nastava. Mišljenja sam da će i učenici koji se školuju po JMO, a koji imaju negativne ocjene, imati velikih problema u završavanju školovanja. Prema okvirnom izvedbenom programu ostavljena im je mogućnost polaganja svih ispita iz predmeta i kojih su u trećem razredu negativno ocjenjeni još jednu godinu . Bojim se da će se mnogi u tom načinu izgubiti da nikad neće završiti svoje školovanje.

Koliko dugo radite u školi i slažete li se s čestom tvrdnjom da su generacije koje dolaze sve lošije?

Prvo radno mjesto sam dobio u ovoj školi i u njoj radim trideset i šest godina. Radio sam kao nastavnik matematike i fizike, a kako su se gomilali poslovi oko obrazovanja odraslih ukazala se potreba za vođenjem tih poslova te sada radim u Stručno-razvojnoj službi naše škole. Također, u suradnji s ravnateljem, izrađujem godišnji program rada škole. Mišljenja sam da današnje generacije učenika nisu ni bolje niti lošije od prijašnjih. Uvijek je bilo dobrih i loših učenika, onih koji su voljeli svoju školu i zanimanje i onih koji nisu. Čini mi se da je nekada možda bilo i teže, jer su učenici imali znatno više nastavnih predmeta. Treba imati na umu da je jedan od naših problema vezan i uz posljedice rata koje su vidljive ne samo na djeci,nego i na odraslima.

Povratak

preskoči na navigaciju