PEDAGOG

Kontakt: zrinka.brzica@skole.hr

Radno vrijeme: pon – pet 7,00 – 13,00

Djelatnost pedagoga

 kao člana stručne službe škole usmjerena je na unaprjeđenje svih sastavnica odgojno-obrazovnog rada škole. Pedagog radi s učiteljima, nastavnicima, učenicima i roditeljima. Osim toga surađuje s ravnateljem škole i stručnjacima koji rade u drugim institucijama, a povezane su sa školom (liječnici školske medicine, klinički psiholozi, psihijatri, socijalni radnici i dr.).

S razrednicima prati i analizira napredovanje i ponašanje učenika. Na satovima razrednika nerijetko vodi pedagoške radionice (o komunikaciji i humanizaciji međuljudskih odnosa, usvajanju vrijednosti i temama iz područja građanskog, spolnog i zdravstvenog odgoja). Ako učenik na nekom od tih područja ima problem, uvijek mu se može nasamo obratiti za pomoć. Pedagog brine o uzrocima, posljedicama i prevladavanju školskog neuspjeha i dugotrajnih izostanaka iz škole. Bavi se pedagoškom dijagnostikom i savjetovanjem učenika koji imaju osobne probleme, poteškoće u učenju i ponašanju te savjetovanjem roditelja.

U radu s učiteljima i nastavnicima pedagog ima ulogu kritičkog prijatelja koja obuhvaća pružanje povratnih informacija o planiranju, izvedbi i uspješnosti nastave te kvaliteti razredno-nastavnog ozračja. 

Osim toga, bavi se profesionalnim informiranjem i karijernim savjetovanjem. Pedagog uz to predlaže aktivnosti na razini škole, brine o stručnom usavršavanju i napredovanju nastavnika, provodi studijske analize i istraživanja, a na temelju dobivenih rezultata ravnatelju predlaže aktivnosti za podizanje kvalitete rada i kulture škole.

PSIHOLOG
Školski psiholog

 prije svega radi s  učenicima. Rad s nastavnicima i roditeljima je uobičajen, ali on se ponajprije odvija s ciljem njihova osposobljavanja za bolje razumijevanje potreba i ponašanja učenika te djelotvorniji rad s njima.

Školski psiholog provodi individualna i grupna savjetovanja. On obavlja procjenu darovitosti učenika i razvija programe za poticanje darovitosti. Prepoznaje neučinkovite strategije učenja, probleme s pažnjom i koncentracijom, ispitnu anksioznost i pomaže učeniku u pronalaženju boljih strategija učenja i postizanju boljeg školskog uspjeha.

Školski psiholog radi na programima prevencije nasilja, učenja socijalnih vještina, razvijanja kreativnosti. Ti programi su namijenjeni svim učenicima u školi.

Školski psiholog provodi psihološke krizne intervencije, što znači da reagira kada se u školi dogode sukobi ili nasilje, ali i kada se dogode ozbiljniji traumatski događaji poput smrti bližeg člana obitelji nekog učenika, samoubojstva, teških prometnih i drugih nesreća i slično.

U radu s nastavnicima, školski psiholog može pomoći nastavnicima u planiranju, pripremi i provedbi programa građanskog i zdravstvenog odgoja. Također, može pomoći nastavnicima prepoznati teškoće u razrednoj klimi i pomoći im razviti strategije za rješavanje tih teškoća. Školski psiholog promovira metode rada koje potiču kreativnost i timski rad (učenika i nastavnika zajedno).

Osim rada s navedenim korisnicima, školski psiholog ima zadatak raditi na sebi u smislu stručnog usavršavanja, rada na istraživanjima i slično. Osim toga, obavlja još neke dodatne poslove kao što su vođenje dokumentacije, pisanje izvješća i slično.

Kod školskog psihologa učenici dolaze samostalno, na inicijativnu nastavnika ili roditelja, ali i na poziv psihologa. Taj susret nekim učenicima predstavlja kaznu ili znak neuspjeha, dok drugima predstavlja ugodno druženje. Prava svrha susreta psihologa i učenika jest promoviranje poželjnih ponašanja, podučavanje i motiviranje kroz pozitivan kontakt.

SOCIJALNI PEDAGOG
Poslovi socijalnog pedagoga

zaposlenog na radnom mjestu stručnog suradnika u redovnoj školi su rad s učenicima, roditeljima, učiteljima, ustanovama i organizacijama koje se bave odgojem i zaštitom djece te opći poslovi.

 Rad s učenicima obuhvaća:

  • prevenciju pojavnih oblika poremećaja u ponašanju djece i mladih poticanjem i razvijanjem životnih vještina
  • rano otkrivanje i skrb o djeci koja žive u pojačanom riziku: koji proizlazi iz obitelji, okruženja ili osobnosti samog djeteta
  • vođenje i usmjeravanje učenika koja već iskazuju pojavne oblike poremećaja u ponašanju – pružanjem odgovarajuće skrbi u školi ili suradnjom i upućivanjem na izvore pomoći izvan škole
  • sudjelovanje u određivanju primjerenog oblika školovanja djece
  • sudjelovanje u procjeni učenika radi podrške pomoćnika u nastavi
  • provođenje preventivnih programa

 Rad s roditeljima obuhvaća:

  • preventivne aktivnosti s roditeljima i aktivnosti usmjerene na obitelji u riziku s ciljem pomoći i zaštite u školi ili izvan nje
  • poučavanje roditelja uspješnijem roditeljstvu; pomoć pri izboru pedagoških postupanja primjerenih potencijalima roditelja i djeteta

 Rad s učiteljima

  • senzibilizacija na potrebe i različitosti u sposobnostima i postignućima djece
  • predlaganje i pomoć pri izboru djelotvornih pedagoških postupaka prema učenicima
  • suradnja pri upućivanju učenika na opservaciju, zbog izbora primjerenog oblika školovanja kao i pri izradi prilagođenih programa
  • pomoć pri suradnji s roditeljima

 Rad s ustanovama i organizacijama koje se bave odgojem i zaštitom djece:

Suradnja se odnosi na užu i širu lokalnu zajednicu, zdravstvene ustanove i domove zdravlja, Centre socijalne skrbi, Državno odvjetništvo, policiju, različite humanitarne, vladine ali i nevladine organizacije te fakultete (projekti, istraživanja studentska praksa i sl.) Ministarstvo prosvjete (Gradski ured i Zavod za unaprjeđivanje školstva), Odjel za obrazovanje Osječko-baranjske županije.

Skip to content